CEREMÓNIAMESTER BLOG

Most vagy soha: esküvői meghívó

Mikor kell kiküldeni? Mikorra készüljön el? Nyomtatjuk az irodai gépen vagy megrendeljük? Hányan jönnek el? Hogyan írjuk bele, hogy ne hozzon senki fűnyírót? Vacsorára vagy szertartásra? Sértődés lesz? Menyasszonytánc… Jesszusom, mennyi kérdés egyetlen papírdarab miatt!

Beszéljünk az esküvőd “névjegykártyájáról”, az esküvői meghívóról…

Az esküvői meghívót sokan úgy tekintik, mint az esküvő védjegyét. Egy olyan hordozófelület, amin először találkozik a család és a baráti társaság az esküvővel, és amit valószínűleg többször is kézbe vesznek az esküvő napjáig. Ezért érdemes úgy megtervezni, hogy visszaadja – vagy legalább előre vetítse – az esküvő hangulatát, arculatát.

Mi nyomtassuk vagy rendeljük?

Fogós kérdés, de megfordítom: értesz annyira a grafikai programhoz, amit letorrenteztél, hogy visszaadd úgy az elképzeléseidet, ahogy a szemed előtt lebeg? Tudod, hogy hány grammos papír milyen vastag, és mekkora ívre mennyi fér el? És az irodai nyomtató grafikonokra és beszámolókra tervezett felbontása képes lesz megjeleníteni a képernyőn látható műremeket? Ha mindre “IGEN” a válasz, akkor csináld. Ha bizonytalan vagy, akkor inkább keress egy grafikust és egy nyomdát vagy egy ezzel foglalkozó céget.

Mikor kell kiküldeni?

Amerikában egy évvel az esküvő előtt kiküldik a “Save-the-date” lapokat, amin csak az időpontot közlik, majd az esküvő előtt 2-3 hónappal a meghívót magát. Ti is kipróbálhatjátok ezt a “kettős” módszert, így a készülődés izgalmán is osztozhattok a meghívottakkal. Ha a hagyományos megoldásnál maradtok, akkor a nyári esküvőre MOST küdjétek ki, azaz legkésőbb március közepéig. Esetleg fontoljátok meg a személyes átadást, hiszen ez egy remek alkalom arra, hogy találkozzatok is a barátaitokkal.

Mit írjunk bele?

Az esküvő dátumát (év-hó-nap) és a szertartás kezdetét (pl. 17:00) valamint a szertartás helyét (pl. Boldogasszony Kápolna, 1234 Budapest, Fő út 3.) és ha a vacsorára meg van hívva a személy, akkor a vacsora HELYÉT (pl. Vidám Rendezvényház, 1234 Budapest, Kossuth u. 5.). Tehát a vacsora IDEJÉT csak abban az esetben, ha nagy időtáv van a szertartás és a vacsora között. Ha egyből indul a násznép a szertartásról a vacsorára, akkor felesleges, sőt kifejezetten nem előnyös.

Triviális? 2013-ban láttam olyan meghívót, amin nem szerepelt a szertartás helye, így a násznépnek kisebb nyomozással kellett kiderítenie, hogy hova is kell mennie.

Ha nem hívsz meg mindenkit a vacsorára, akkor kétféle szöveggel érdemes nyomtatni:

“…meghívunk a 2013. július 24-én 17:00-kor tartandó esküvői szertartásunkra az XY Plébániatemplomba…”

és

“…meghívunk a 2013. július 24-én 17:00-kor tartandó esküvői szertartásunkra az XY Plébániatemplomba, majd az azt követő vacsorára…”

Hogyan írd le, hogy nem kértek fűnyírót?

Szerintem NE viccesen. Tudom, hogy sok ilyen “tombolasorsolásos” meg rímelős megoldás van, de ezek többsége inkább izzadtságszagú, mint kedves. Ha ki akarod kerülni az ajándékozást, akkor egyszerűen írd le, hogy nászútra gyűjtötök, vagy babakelengyére, és minden ajándéknak örültök, ami egy borítékba belefér.

Kell-e a meghívóba programleírás?

NEEEEEEM! Isten mentsen attól mindenkit, hogy leírja a programot! Onnantól egy állandó stresszben leszünk, hogy tartsuk a “meghirdetett” forgatókönyvet. Még a menyasszonytáncot sem szabad beleírni, hogy lesz-e vagy sem. Bízzátok ezt a kérdést a ceremóniamesterre, hogy elmondja és vezényelje a megfelelő időben.

Egy ötlet a végére

Nekem személyes kedvencem az olyan meghívó, amit kézzel írnak. Fene tudja miért, de valami fétisem a kézírás, hiszen lassan eltűnőben van az életünkből. Ha tehetitek, írjátok ti vagy írassátok kaligrafikussal. Vagy legalább egy aláírást tegyetek a végére.

 

Jó készülődést kíván: Tóth Mihály ceremóniamester

Címkék: , ,

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!